Google Analytics suite 360

Nieuw: Google Analytics 360 suite

Onlangs deed Google Analytics een grote aankondiging: de Analytics 360 Suite, “An enterprise-class solution for a multi-screen world!” In dit nieuwe platform worden meerdere tools samengevoegd. Google wil met Analytics 360 de steeds groter wordende hoeveelheid klantdata meer inzichtelijk maken. Zo zorgt Analytics 360 niet alleen dat Analytics tools onderling makkelijk te combineren zijn, maar werkt de suite ook goed samen met tools als AdWords, DoubleClick en andere externe databronnen.

Hieronder vind je een opsomming met een korte toelichting over de 6 tools die vallen binnen de 360 Suite:

Analytics 360

De nieuwe naam van Analytics Premium. Het middelpunt voor de analyse van alle gegevens die binnenkomen.

Tag Manager 360

De vernieuwde versie van de betaalde Tag Manager. Google belooft een gebruiksvriendelijke interface en betere integratie met de diverse tools in de suite.

Audience Center 360 (bèta)

Een krachtige tool voor het DMP (Data Management Platform), dat marketeers helpt om inzicht te krijgen in de data van klanten, kanalen, apparaten en campagnes. Het platform biedt volledige integratie met Analytics en DoubleClick. Zo kunnen nieuwe advertenties beter worden ingericht.

Optimize 360 (bèta)

Een nieuwe A/B-testing tool. De vervanger van Experiment. Het is tevens een personalisatietool.

Data Studio 360 (bèta)

Een nieuwe tool gemaakt om data te analyseren en te visualiseren. De resultaten zijn eenvoudig te delen in Google Docs structuur. Deze tool combineert alle gegevens uit de diverse tools en eventueel externe bronnen.

Attribution 360

De nieuwe naam van Adometry. Deze tool brengt offline media (bijv. tv campagnes) samen met online media. Hierdoor krijgen marketeers een totaalplaatje van de performance van alle kanalen.

Klanten met de gratis versie van Google Analytics zullen wel individuele producten uit de suite kunnen aanschaffen, welke verkocht worden via de Resellers. Welke kosten hieraan verbonden zullen zijn, is nog niet bekend. Wel geeft Google aan dat de kosten concurrerend zullen zijn. De Premium gebruikers van Google Analytics zullen de komende maanden de nieuwe producten zien in de interface.

0 antwoorden

Plaats een Reactie

Meepraten?
Draag gerust bij!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *